- Back to Home »
- Testimony »
- Kisah pengguna p1 2008-2012
Posted by : p1wimax
Thursday, 22 March 2012
Saya ada suatu cerita, ceritanya bermula tentang bagaimana saya mula melanggani P1 sewaktu P1 mula ingin menyediakan servis internet wireless yang cepat & stabil (kononnya). Sekitar pada tahun 2008 (pertengahan atau lain bulan) adalah waktu dimana Syarikat Green Packet (P1) memberi P1 modem bewarna hitam utk para pengguna sekitar Taman Sri Rampai Kuala Lumpur bagi merasai 'nikmatnya' jalur lebar tanpa wayar.
Saya berpeluang mengambil kotak hitam tersebut yang tertera megahnya lambang P1 utk proses try & feel first. Dan dalam waktu tersebut (tahun 2008), saya telah menghadiri pelancaran produk P1 dan sempat bertanyakan beberapa soalan pada 'orang kuat P1'.
"Why the internet connection will be disconnected when raining?" ini adalah bentuk soalan saya waktu itu. Orang kuat P1, tidak dapat menjelaskan dengan tepat tapi cuba memberi jawapan dalam bentuk scientific yang bermaksud utk mematikan soalan saya dari saya memalukan mereka pada majlis tersebut. Tapi tidak mengapa (pada fikiran saya waktu itu).
Sekitar pada tahun 2009 saya cuba mengambil keputusan utk melanggan P1 dengan pakej RM99 sebulan. Diulangi PAKEJ RM 99.00 SEBULAN YA!. Didalam sekitar bulan pertama, kedua dan ketiga talian internet P1 kotak hitam tersebut (Black Devil Box!) selalu mengeluarkan warna merah berkelip kelip. Saya jadi bosan, sakit hati kerana kerap menghubungi pihak P1 ditalian utk mereka melakukan troubleshoot remotely (kononnya).
Walaupun begitu saya masih membayar jumlah RM 99.00 SEBULAN! DIULANGI SAYA MEMBAYAR PERKHIDMATAN P1 RM 99.00 SEBULAN YE!. Sampai disuatu masa saya berhenti membayar kerana servis perkhidmatan yang anda sediakan adalah teruk, menyakitkan hati para pelanggan, menambah beban kan penggunaan wang prepaid saya yang setiap kali lampu merah berkelip-kelip kelip kelip dengan menelefon hotline anda P1 yang tidak hot.
Pekerja pekerja anda kerap menelefon saya, tentang bil P1. Bagaimana pelanggan ingin melunaskan pembayaran? Jika perkhidmatan yang anda sediakan adalah teruk, menyakitkan hati, menambah beban kewangan pelanggan, dan lain-lain kata negatif yang ingin sekali saya nyatakan disini.
Sekarang jumlah bil tersebut adalah RM 1.9k>, perlukah saya bayar? Kenapa perlunya saya menjelaskan pembayaran tersebut? Kerana saya langsung tidak menggunakan lagi perkhidmatan servis internet anda yang sungguh menyakitkan hati.
Terima kasih kerana mendengar cerita ini, dan modem P1 hitam tersebut masih didalam simpanan saya. Kirim salam saya kepada Encik Michael Lai ya. Jika tidak mampu menyediakan servis internet yang baik, jangan cuba memasarkan kepada para pengguna dengan tujuan mengaut keuntungan dari penipuan perkhidmatan anda. Service provider internet yang stabil dan elok jika mahal sekalipun pengguna tetap akan bayar kerana menikmati dari servis internet mereka yang stabil dan tidak terlampau menyakitkan hati.
Sekian terima kasih.
Saya berpeluang mengambil kotak hitam tersebut yang tertera megahnya lambang P1 utk proses try & feel first. Dan dalam waktu tersebut (tahun 2008), saya telah menghadiri pelancaran produk P1 dan sempat bertanyakan beberapa soalan pada 'orang kuat P1'.
"Why the internet connection will be disconnected when raining?" ini adalah bentuk soalan saya waktu itu. Orang kuat P1, tidak dapat menjelaskan dengan tepat tapi cuba memberi jawapan dalam bentuk scientific yang bermaksud utk mematikan soalan saya dari saya memalukan mereka pada majlis tersebut. Tapi tidak mengapa (pada fikiran saya waktu itu).
Sekitar pada tahun 2009 saya cuba mengambil keputusan utk melanggan P1 dengan pakej RM99 sebulan. Diulangi PAKEJ RM 99.00 SEBULAN YA!. Didalam sekitar bulan pertama, kedua dan ketiga talian internet P1 kotak hitam tersebut (Black Devil Box!) selalu mengeluarkan warna merah berkelip kelip. Saya jadi bosan, sakit hati kerana kerap menghubungi pihak P1 ditalian utk mereka melakukan troubleshoot remotely (kononnya).
Walaupun begitu saya masih membayar jumlah RM 99.00 SEBULAN! DIULANGI SAYA MEMBAYAR PERKHIDMATAN P1 RM 99.00 SEBULAN YE!. Sampai disuatu masa saya berhenti membayar kerana servis perkhidmatan yang anda sediakan adalah teruk, menyakitkan hati para pelanggan, menambah beban kan penggunaan wang prepaid saya yang setiap kali lampu merah berkelip-kelip kelip kelip dengan menelefon hotline anda P1 yang tidak hot.
Pekerja pekerja anda kerap menelefon saya, tentang bil P1. Bagaimana pelanggan ingin melunaskan pembayaran? Jika perkhidmatan yang anda sediakan adalah teruk, menyakitkan hati, menambah beban kewangan pelanggan, dan lain-lain kata negatif yang ingin sekali saya nyatakan disini.
Sekarang jumlah bil tersebut adalah RM 1.9k>, perlukah saya bayar? Kenapa perlunya saya menjelaskan pembayaran tersebut? Kerana saya langsung tidak menggunakan lagi perkhidmatan servis internet anda yang sungguh menyakitkan hati.
Terima kasih kerana mendengar cerita ini, dan modem P1 hitam tersebut masih didalam simpanan saya. Kirim salam saya kepada Encik Michael Lai ya. Jika tidak mampu menyediakan servis internet yang baik, jangan cuba memasarkan kepada para pengguna dengan tujuan mengaut keuntungan dari penipuan perkhidmatan anda. Service provider internet yang stabil dan elok jika mahal sekalipun pengguna tetap akan bayar kerana menikmati dari servis internet mereka yang stabil dan tidak terlampau menyakitkan hati.
Sekian terima kasih.
Hi! We are from the P1 online media team! We do understand your frustration and we are here to listen and help. Kindly do forward your issues or inquiries to talktous@packet-1.com. Or alternatively you could find us in Facebook http://www.facebook.com/P1Cares or at Twitter @P1Care http://twitter.com/#!/P1Cares
ReplyDeletelucky i'm not register yet. planning to take ToGo package. hmmm still suck lagi ke....
ReplyDeleteyes it is...and i think it will be forever suck...sucks..sucks...
ReplyDeletemy mom here always heard i complain this maki maki ni broadband...honestly dulu memang bagus...sekarang nak loading email pun nak loaing cimb clicks...almost 20 minit can dapat the page..what the fuck...what the hell this internet provider...
even i dont have time to change to center..enogh maki la...pening kepala i..i nak maki itu orang yang x maintain.
almost 2 month nak tukar...tp xda masa....babi ini punya. ! curi duit saja tahu ...i will change to yes 4g...
for there p1 all the management people..pls la listen...to customer...u all semua sucks provider..teruk dari maxis dari digi kot. huhuhu
P1Cares, tolong keluar dari page ini. Apa yang kau pentingkan hanyalah duit bukan servis internet yang bagus. Betul tidak P1?
ReplyDeleteReza Shamsudin
3.6.2012 saya bayar bil.. dan bulan tersebut pertama kali saya bayar rm49 sedangkan saya mengambil berharga rm99 tetapi pada 5.6.2012. wifi p1 wimax saya habis qouta bergitu saja. pertama kali terjadi. sedangkan selama saya gunakan tidak penah terjadi. saya guna penuh jimat. tetapi persoalan nya. baru dua hari qouta saya habis..
ReplyDeleteP1 memang lembab...dlu first 3 months memang laju...bulan berikut lembab gile..aku call service care dia kata mintak kita check connection lah apa lah...then lebih 2 jam bergayut mengalahkan gayut dengan awek...last2 dia mintak tunggu 2 ke 3 hari...perghhh dah lah tiap2 bln RM99 kene bayar...last2 aku terminate je...puas at...nasib baik dah abis contract......
ReplyDelete