Posted by : p1wimax Saturday 24 March 2012



IMG02757 20120312 2145 Akhirnya Seksa RM129 Tamat
 
Assalamualaikum,
First of all thanks sebab datang masuk blog ni even pengisisan tak berapa nak best walaupun hanya bercerita pasal cabonara icon wink Akhirnya Seksa RM129 Tamat .  Semalam agak tak berapa nak sihat so saya tak pi kerja.  So sebab belah petang tu rasa badan dah sihat bagaikan juara so saya keluar untuk settlekan beberapa perkara.

Saya rasa dari start saya duduk Bangi memang saya tak boleh nak online secara rasional sebab mulut asyik nak memaki je icon wink Akhirnya Seksa RM129 Tamat .  Connection sangatlh slow itu pun kalau nasib boleh connect dan terus terang saya cakap dalam 30 hari saya bayar hanya beberapa hari je saya boleh online sebab ‘lampu ultraman’ kat modem tu berkelip.  Nak kata tak complaint rasa nya dah banyak kali saya call dan tweet tapi tetap takde action.
Setelah berbulan-bulan saya bayar service tanpa menggunakan service yang dibayar (baik bayar zakat macam tu) so semalam saya tekad nak pi Jalan Tempelar pulangkan modem dan terminate service.  Yelah dah dekat 6 bulan saya tak dapat online dan takde apa-apap tindakan rasa tak berbaloi lah saya bayar RM129 sebulan.  Setelah saya terminate terus saya teringat yang dulu saya ada satu modem Digi (time tu menang treasure hunt digi) so saya belilah Digi Internet Turbo ni.  Dan ini adalah sim card ketiga saya icon wink Akhirnya Seksa RM129 Tamat .
Saya just pakai untuk sementara je.  Manalah tau unify masuk area saya so tak payah susah nak terminate.  Tapi tak taulah tahun bila nak masuk line kat area umah ni sebab port dia pun belum pasang.  So dengan kehadiran Digi Internet Turbo ni tamatlah seka RM129 yang saya dah tanggung selama berbulan-bulan ni.  Saya just ada beberapa suggestion untuk pihak P1 :
* Kalau register ada sampai pukul 10 buat lah termination pun sampai pukul 10.  Ni tak nak terminate kene sebelum pukul 6 dan sampai hari Jumaat je.  Ingat orang lain semua work from home ke apa.
* Customer service silalah ambil yang tau IT sebab nanti nak terangkan kat customer susah.
* Sila jangan ambil mudah komplen pelanggan sebab kalau dah jadi macam ni kan dah rugi satu customer. Lainlah kalau dalam Malaysia ko je yang ada service tu.
* Nak terminate bukan main susah kat center.  Saya dah guna service ni 4 tahun dan mungkin ada part macam LAN cable tu hilang (yelah banyak kali pindah) so tak boleh nak consider mesti nak kena ada tapi yang peliknya bila kat HQ tak sampai 15 minit dah settle dah termination.

{ 5 comments... read them below or Comment }

  1. Thank you for your feedback.We will definetly do our best in improving our services.

    ReplyDelete
  2. Macam mana saya nak pulangkan p1 broadband ni, saya tak pakai lagi sebab saya balik kampung, tidak ada coverage, cawangan kat kl tu kat mana ye, sapa tau tolong saya ye...

    ReplyDelete
  3. umh ak port unifi xpsng...so ak decide call unifi call centre...tnye la bile nk ade line kat area umh ak ni....
    pas tu die kate die wat repot....
    lepas seminggu~~~~
    tadaaaaa....
    tu dia...line UNIFI dah ada....yahooooo.....hehe
    CER TRY cara ni...
    mmbr akak ak try jadi jugak....

    ReplyDelete
  4. kalau nak pulangkn p1 u kena pg jalan klang lama, P1 Main Building.

    ReplyDelete
  5. klu sy duk kt negeri lain,mcm ne nk pulangkan??

    ReplyDelete

Popular Post

Labels

Followers

- Copyright © 2013 P1 Wimax Suck!! Most Slowest Broadband Malaysia -P1SUCK- Powered by Blogger Auto ping to